The new king of comedy

Se pare că Stephen Chow rămâne fără inspirație dacă a ajuns cu The new king of comedy să-și refacă propriul film din urmă cu 20 de ani denumit The king of comedy.

🎬 Premisă

Povestea ne duce pe platourile de filmare acolo unde camera se proptește pe Rumeng (Jingwen E.), o tânără aspirantă la meseria de actriță, dar care este blocată la nivelul de figurant în filme.

Și orice ar face, nu poate scăpa de rolurile de câteva secunde în care trebuie să interpreteze câteun cadavru nemișcat.

Familia ei a susținut-o în primii zece ani de figurație, dar fitilul nervilor a ajuns la capăt și a aruncat în aer butoiul cu răbdare, Rumeng fiind dată afară din casă pentru a-ș vârî mințile în cap, asta însemnând găsirea unei slujbe adevărate.

Batjocorită din toate direcțiile și abuzată pe toate părțile (nu, nu-i abuz sexual, ci alt tip la fel de agresiv), Rumeng vede cum visul ei de-o viață se destramă în fața ochilor.

Noroc că are aproape niște prieteni care o încurajează să-și urmeze pasiunea, însă ea nu este sigură dacă asta ar trebui să facă, până când să alergi după un vis pe stomacul gol?

💭 Comentariu

Deși este al zecelea film regizat de Stephen Chow, The new king of comedy pare o producție inițială, având un buget extrem de modest și foarte puțin timp la dispoziție pentru a fi realizat. Asta din cauza unor probleme între Chow și studioul care i-a pus sula-n coaste să livreze irealizabilul.

Această reinterpretare a filmului din 1999 are multe diferențe față de original.

Cea mai evidentă este schimbarea sexului personajului principal, aici avem o femeie, în 1999 aveam un bărbat.

Dar poate cea mai frapantă modificare este faptul că The new king of comedy nu este deloc comedie, ci o dramă tristă și melancolică, aproape bacoviană, despre greutățile meseriei de actor.

Obișnuit cu stilul clasic de umor la care apelează Chow în filmele sale (după 9 asemenea producții văzute), am rămas surprins când mi-am dat seama că The new king of comedy este un film foarte serios, lipsit de caricaturizarea exagerată a personajelor și de umorul zăpăcit, uneori tălâmb, cu care Stephen Chow a devenit faimos.

Filmul de față este o incursiune cât se poate de gravă în culisele cinematografiei, incursiune care disecă meticulos ȘI minuțios toate aspectele care apar pe parcursul realizării unui film.

Deși de afară totul pare glamour și opulență, asta reprezintă doar o parte infimă din acest mic univers. În rest avem parte de nenumărate drame ale celor netalentați, lipsiți de șansă sau care, deși au talent și muncesc de li se tocesc coatele, nu sunt băgați în seamă pentru că nu-s modelați după un anume șablon fotogenic superficial.

Am simțit sobrietatea transmisă de The new king of comedy, dar filmul nu este deloc reușit, parcă schimbarea asta bruscă de atmosferă și stil M-a luat pe nepregătite și nu așteptam să mă jelesc la un film de Stephen Chow.

Are și ceva partitură amuzantă, aici vinovat de câteva râsete se face Ma Ke (Baoqiang Wang – Detective Chinatown 2), un fost actor falnic, ajuns acum la fundul sacului, care acceptă toate panaramele de roluri doar din dorința acestuia ca lumea să nu îl uite. Plus că are nevoie de orice bănuț. Aici profanează clasica poveste Disney Albă ca Zăpada și cei șapte pitici.

De fapt, oricât de mucalite sunt schimonoselile acestuia, rolul transmite un adevăr trist din această lume: ești bun cât ești tânăr, la bătrânețe ești aruncat ca o cârpă îmbibată cu urină.

Deși tot ce am scris până acum conduce la ideea că The new king of comedy este o producție depresivă care demolează visuri, scenariul nu ne lasă chiar să bocim în permanență, ne scoate din eclipsa îngândurată și ne aruncă în momente bine plasate câteva raze de soare.

Actorii sunt magistrali în rolurile lor pentru că-s aleși pe sprânceană de Stephen Chow, a vrut neapărat vedete care știu ce înseamnă figurația-n filme. Și aici s-a dovedit inspirat.

The new king of comedy este complet lipsit de acțiune, fiind o premieră pentru Stephen Chow, toate filmele sale de până acum având, într-o măsură mai mare sau mai mică, scene de lupte fantasmagorice sau comice, dar aici se simte că totul este făcut pe repezeală, regizorul fiind constrâns de timp, așa că scenariul se limitează doar la dialoguri, fără alte adăugiri care să-ți picure adrenalină-n vene.

 🏆 Verdict

Din punctul meu de vedere, The new king of comedy este printre cele mai nereușite filme semnate de Stephen Chow. Nu-i deloc un dezastru de neprivit dar, alături de The God of Cookery, mi se pare cel mai slab al acestuia, celelalte fiind de la decente spre excelente.

La această senzație poate că a contribuit și faptul că mă scoate din zona de confort cu care m-a obișnuit, filmul fiind o dramă autentică și nu ți-ai da seama că este regizat de Stephen Chow dacă n-ai citi informații despre film.

Are o pregnantă critică socială, dar nici măcar nu se mai sinchisește să o îmbrace într-o haină alegorică pentru a păcăli vigilența cenzurii de partid, dar parcă îi lipsește acea atractivitate zănatică regăsită în celelalte filme care, chiar dacă nu toate au fost reușite, te distrau în fel și chip.

Am ajuns la final cu filmarea și închei producția acestor rânduri pentru că deja am strâns 5 role de film.

2.5 out of 5 stars (2,5 / 5)

Trailer:

IMDB

Rotten Tomatoes

About admin

Check Also

Les trois fantastiques

Les trois fantastiques

Les trois fantastiques vine din Franța și este vândut ca un film de maturizare.   …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *